مجله دلتا

مجله دلتا-گردشگری -نکات حقوقی-سلامتی-دکوراسیون-جاهای زیبای دیدنی

  • ۰
  • ۰

علل سکته در جوانی

باورهای فراوان و نادرستی در مورد حمله قلبی وجود دارد. از آنجاکه مرگ به علت سکته قلبی، به‌ویژه در دوره جوانی رو به افزایش است، در این مطلب به دلایل حمله قلبی اشاره می‌کنیم.
دلایل حمله قلبی در جوانی

شاید فکر کنید حمله قلبی در سنین جوانی منجر به مرگ نمی‌شود چون بدن جوان به هر حال مقاوم‌تر است. اما متأسفانه آمار حمله قلبی در جوانان بهتر از آمار افراد بالای 50 سال که دچار حمله قلبی می‌شوند نیست. اما دلایل حمله قلبی در سنین جوانی چیست؟ گزارش‌ها نشان می‌دهند حمله قلبی در میان جوانان 20 یا 30 ساله رو به افزایش است.به هر حال این مسئله سؤال برانگیز است. چرا یک جوان باید دچار حمله قلبی شود؟


دلیل آن این است که جوان‌تر ها معمولاً نسبت به علائم بیماری خود آن‌قدر مشکوک نمی‌شوند که فوراً به پزشک مراجعه کنند. آن‌ها علائم را نادیده می‌گیرند و تصور می‌کنند هنوز برای حمله قلبی خیلی جوان هستند.

دلایل حمله قلبی در جوانی

پژوهش‌ها نشان می‌دهند افراد کمتر از 40 سال به اندازه‌ی افراد بالای 40 سال، در معرض مرگ ناشی از حمله قلبی قرار دارند.

وقتی محققان اطلاعات مربوط به 2000 مورد حمله قلبی افراد زیر 40 سال را بررسی کردند دریافتند بروز حمله قلبی در سنین 40 سال و پایین‌تر به میزان قابل توجهی روی داده و از هر پنج مورد حمله قلبی، یکی زیر 40 سال بوده است.

چرا حمله قلبی در سنین پایین روی می‌دهد؟

آمار رو به رشد مقاومت به انسولین، چاقی، فشارخون بالا و دیابت نوع دوم، دلیل افزایش تعداد کسانی است که دچار حمله قلبی می‌شوند. این نشانه ها ، ممکن است در جوان‌ها و کودکان نیز دیده شوند.

دلایل حمله قلبی در جوانی

بر اساس مطالعات، نرخ این بیماری‌ها در افراد جوان و سنین بالاتری که دچار حمله قلبی می‌شوند مشابه است.  یکی دیگر از علل حمله قلبی  اعتیاد به مواد مخدر است. درصد بالایی از جوان‌هایی که دچار حمله قلبی می‌شوند، از مواد مخدر استفاده می‌کنند.
یک باور اشتباه دیگر در مورد حمله قلبی این است که تصور می‌شود این بیماری در میان مردان بیشتر شایع‌ است. زنان فقط تا قبل از یائسگی ریسک کمتری نسبت به مردان دارند؛ اما با ورود به نیمه دوم زندگی‌شان، این میزان تغییر می کند و زنان از مردان پیش می افتند.  متأسفانه زنان نیز مانند افراد جوان‌تر، کمتر در پی درمان هستند چون انتظار حمله قلبی  را ندارند.
زنان ممکن است غیر از علائم معمول چون درد در قفسه سینه و تنگی نفس؛ نشانه خاصی از حمله قلبی داشته باشند. علائم حمله قلبی در زنان معمولاً شامل احساس خستگی، سبکی در سر، بدهضمی، تعریق، تهوع و سایر علائم است. خیلی از زنان نشانه های حمله قلبی را با مشکلات گوارشی اشتباه می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

نکاتی در مورد حفظ سلامت دندان ها

علل حمله قلبی در سنین جوانی

چه عواملی باعث درد شانه می شود

علائم آپاندیسیت را بشناسیم

هپاتیت و انواع آن

کاهش کلسترول با رژیم غذایی

  • ۹۸/۰۲/۱۲
  • delta turist

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی