مجله دلتا

مجله دلتا-گردشگری -نکات حقوقی-سلامتی-دکوراسیون-جاهای زیبای دیدنی

  • ۰
  • ۰

روغن هسته انگور یکی از سالم‌ترین و مغذی‌ترین روغن‌ها است.

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور ، محصولی جانبی در تولید آب‌ انگور است. پس از گرفتن آب‌ انگور، هسته‌های انگور باقی می‌مانند و از این هسته‌های باقی‌مانده روغن استخراج می‌شود. همچنین، روغن هسته انگور یکی از محصولات زیبایی طبیعی و بسیار سالم است که در آشپزی نیز استفاده می‎شود. اگر مایلید از خواص روغن هسته انگور آگاه شوید، با ما همراه باشید.

خواص روغن هسته انگور برای سلامتی

به گزارش مجله دلتا؛ روغن هسته انگور دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع‌نشده و بیشتر از اسیدهای چرب امگا ۶ تشکیل شده است. طبق اعلام انجمن قلب آمریکا برای کمک به سلامت قلب‌تان، بهتر است که در رژیم غذایی از اسیدهای چرب اشباع‌نشده به‌جای چربی‌های اشباع‌شده و چربی‌های ترانس استفاده کنید.

سرشار از ویتامین E

روغن هسته انگور منبع خوبی از ویتامین E است و ویتامین E موجود در این روغن حتی از روغن زیتون نیز بیشتر است. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی است و در حفاظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد موثر است. رادیکال‌های آزاد موجب ابتلابه بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن می‌شوند.

خواص روغن هسته انگور برای زیبایی

روغن هسته انگور

حفظ سلامت پوست

شرکت‌های تولیدکننده محصولات زیبایی؛ از روغن هسته انگور به‎خصوص در داروهایی که برای مراقبت از پوست و مو تهیه می‎شوند، استفاده می‌کنند. روغن هسته انگور یکی از درمان‌های طبیعی و خانگی برای سلامت پوست و مو است.

روغن هسته انگور همچنین برای :

  • مرطوب کردن پوست
  • درمان آکنه
  • روشن کردن پوست
  • بستن منافذ پوست
  • کاهش و بهبود جای زخم‌ها
  • پاک کردن آرایش صورت

استفاده می‎شود.

این روغن بسیار مفید، به سرعت در پوست نفوذ می‎کند اما پوست را چرب نمی‌کند. بهتر است هنگام شب و پیش از رفتن به رختخواب، چند قطره از این روغن را روی پوست تمیز، ماساژ دهید.

حفظ سلامت مو

روغن هسته انگور

اگر با مشکل شورهٔ سر مواجه هستید (که اغلب ناشی از خشکی پوست سر است) استفاده از روغن هسته انگور (به‌عنوان نرم‌کننده پوست سر) می‌تواند به رفع سلول‎های مرده و بازگرداندن رطوبت به پوست سر کمک کند.

بعضی از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل برای موها مفید هستند، ولی موجب ایجاد چربی و سنگینی در موها می‌شوند. روغن هسته انگور، سبک است و چنین احساسی را ایجاد نمی‌کند. استفاده از روغن هسته انگور باعث رطوبت موها؛ استحکام و درخشش آن‎ها می‎شود.

روغن هسته انگور ؛ مفید در کاهش استرس

اگرچه مصرف روغن هسته انگور به‌تنهایی نمی‌تواند استرس را کاهش دهد، اما عامل بسیار مفیدی در کاهش اضطراب و استرس شناخته شده است.


همچنین بخوانید:

به سرت نمک بپاش

روی ، عصای دست بدن

خواص شاهدانه ؛ هزار و یک نکته که نشنیده اید

تیرگی دور چشم ؛ حلقه های کبود خستگی

  • ۹۸/۰۳/۲۲
  • delta turist

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی