مجله دلتا

مجله دلتا-گردشگری -نکات حقوقی-سلامتی-دکوراسیون-جاهای زیبای دیدنی

  • ۰
  • ۰

قوانینی در جهان وجود دارد که با شنیدن آن‌ها، با خود میگوییم قانون‌گذاران هنگام تصویب آن‌ها با خود چه فکری می‌کردند.

قوانین عجیب

با اینکه اکثر قوانین وضع‌شده در کشورها، از منافع فردی و اجتماعی مردم محافظت می‌کنند، هر از چند گاهی قوانین عجیب و غیرمنطقی‌ای در گوشه و کنار جهان دیده می‌شود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا شماری از این قوانین عجیب و خنده‌دار را برای شما بازگو کنیم.

آدامس جویدن در سنگاپور

اگر به سنگاپور سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای خوش‌بو کردن دهان خود از قرص‌های نعنا به‌جای آدامس استفاده کنید. در میان فهرست طولانی مواردی که اجازه‌ ورود به سنگاپور را ندارند، نام آدامس نیز دیده می‌شود. این قانون که یکی از عجیب‌ترین قوانین دنیا هم هست، با هدف تمیز نگه‌داشتن مکان‌های عمومی وضع شده است. البته آدامس‌های مخصوص بهداشت دندان و آدامس‌های حاوی نیکوتین از این قانون مستثنی هستند.

قوانین عجیب

 رد شدن مرغ‌ها از خیابان در گرجستان

بی‌شک یکی از عجیب‌ترین قوانین دنیا متعلق به کشور گرجستان است. شهروندان گرجستان، باید مراقب مرغ‌های خود باشند که از خیابان‌ها عبور نکنند. این قانون در واقع از افراد می‌خواهد که تحت هر شرایطی مراقب مرغ‌ و جوجه‌های خود باشند.

قوانین عجیب

 پوشیدن کفش پاشنه‌بلند در یونان

اگر در سفر به یونان می‌خواهید در شهرهای تاریخی این کشور قدم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم کفش‌های پاشنه‌بلند خود را نبرید. این قانون یکی از سرسختانه‌ترین قوانین این کشور است و نه تنها جریمه دارد، بلکه ممکن است به زندان بیفتید. دلیل این قانون این است که، قدم‌زدن با این کفش‌ها در برخی محیط‌های باستانی ممکن است به این آثار آسیب برساند.

قوانین عجیب

 تمام شدن بنزین در اتوبان‌های آلمان

یکی دیگر از عجیب‌ترین قوانین دنیا مربوط به کشور آلمان است. رانندگی پرسرعت با ماشین‌های آلمانی در اتوبان‌های این کشور بسیار لذت‌بخش است. اما فراموش نکنید که علاوه‌بر کیلومتر‌ شمار، باید مراقب نشانگر بنزین هم باشید. تمام شدن بنزین خودرو در اتوبان‌های این کشور غیرقانونی است. هر شهروند محترم آلمانی باید همه‌ چیز را پیش‌بینی و برای آن‌ها برنامه ریزی کند.

بنزین در اتوبان‌های آلمان

کودک خود را در دانمارک گم نکنید

عجیب‌ترین قانون کشور دانمارک این است که کودکانی که ‏گم می‌شوند و والدین آن‌ها به مدت زمان ۲ ساعت نتوانند آن‌ها را پیدا کنند. شهروندان دانمارکی می‌توانند حضانت فرزندان را بر عهده بگیرند.

کودک در دانمارک

پرورش خرس خانگی در آفریقا

در آفریقای جنوبی، می‌توان خرس‌ها را به‌عنوان حیوانات خانگی پرورش داد. وجود خرس در خانه جرم محسوب نمی‌گردد. ولی آوردن آن‌ها به مکان‌های عمومی و سواحل ایراد دارد.

خرس خانگی در آفریقا

کشور فرانسه و امکان ازدواج با اموات

در کشور فرانسه یک قانون عجیب وجود دارد و آن این است که اگر شخصی مردی را دوست داشته باشد و قبل از این که بتواند با او ازدواج کند، آن مرد بمیرد، زن می‌تواند با مرده آن مرد به صورت قانونی ازدواج کند.

ازدواج با اموات

پیشنهاد مطالعه: مطلب با سازه‌های حیرت‌انگیز دنیا در هنر معماری آشنا شوید! را بخوانید.

  • ۰۰/۰۴/۲۹
  • delta turist

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی